Diy; Ontbijt gemaakt met liefde.

woensdag 13 februari 2013




Het is morgen weer valentijn, dat betekent dus een extra dagje om aandacht te geven.
Aandacht te geven aan je partner, je vriend/vriendin, je vader of moeder.
Of een goede vriendin. Kortom tijd voor je geliefden.
Vaak is samen eten het momentje samen, je kletst gezellig over van alles en nog wat.
Wat is dan leuker om met je eten de liefde te laten zien.
En dan hoor ik jullie al denken "Maar hoe laat je dat zien?"

Nauw gewoon zo




Hiervoor ben je nodig
- Bakboter (ik gebruikte Buttella).
- 1 Ei.
- 1 Hartjes uitsteek vorm (die kleiner dan je brood is).
- 1 Klein koekenpannetje.
- 1 plak brood naar keuze.
- Brood beleg naar keuze.


Met het uitsteek vormpje steek je het hartje uit je brood.

Dit is hoe je brood er dan uit ziet, zo als je kan zien is mijn brood links een beetje gescheurd.
Mijn vormpje was dus toch iets te groot voor dit plakje brood.
Het stukje brood wat je er uit steekt bewaar je, dit is zonde om weg te gooien en gebruiken we gewoon weer.

 

Nu zet je het kook pit aan en plaats je het pannetje op het vuur. Vergeet ook de afzuigkap niet aan te zetten.
Voeg een beetje bakboter toe in het pannetje, en wacht tot dit gesmolten is.
Verdeel de boter als het gesmolten is even over de bodem van het pannetje.

 

Nu de boter mooi gesmolten in het pannetje is leg je het plakje brood er in.
Door dat je deze mee bakt word hij lekker krokant.
Je kan er voor kiezen om het broodje aan beide kanten te bakken.
Bak dan eerst de ene kant even krokant.

 

Breek nu het eitje en giet die in het vormpje.
Voeg eventueel naar wens peper en zout toe.
Nu laat je het eitje even bakken en als het eitje naar wens is kan je het brood met het eitje er in uit de pan halen en op bord leggen.

Het hartje wat je uit had gestoken kan je nu nog beleggen met broodbeleg.
Ik heb hiervoor kersenjam gebruikt zodat ik een mooi rood hartje kreeg.
Maar ook kan je bijvoorbeeld een plakje kaas gebruiken (steek met het vormpje een hartje uit een plakje kaas).

Eetsmakelijk met liefde, en alvast een fijne Valentijnsdag.

xx Nathalie

1 reacties:

Stephanie zei

Ah zo een hartjes vorm hebben wij ook, ik ga er denk ik ook wat leuks mee doen morgen.

Een reactie posten

Thalies-life Copyright © 2013. Mogelijk gemaakt door Blogger.

© Thaliee, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena